Färgglada fjärilar

30 Jan

Pappersfjärilar på mirkkaDenna snöiga dag har jag arbetsbänken full av färgglada fjärilar som jag gjorde igår kväll av pappersklipp och ståltråd. Dessa ska hänga på grenar i en vas i min shop :-)). De är så himla dekorativa och söta att jag tänkte även göra ett gäng till försäljning, de kan också vara vackra att sätta på en gardin med små säkerhetsnålar. Färg och glädje i vardagen m a o.

Var på Röda Korset en sväng och köpte vita dragkedjor till kuddfodralerna jag sytt samt garn till att göra finish på lampskärmen, samt runda dukar som jag ska sy ”en girlang” av…så det pågår en hel del här. Självklart jobbar jag med mitt vanliga jobb emellan, men detta att jag nu kan växla mellan sysslorna och har allt framme här hemma, fungerar jättebra. mirkka är ju också ett jobb!

Så det får bli dagens inlägg – ska fortsätta…over and out från ateljén 🙂

Kommentera

